Nyheter

20/7-2013

SIF Styrelse tog beslut 2013-05-23 om att stryka regeln om att sämsta gren stryks vid sammanräkningen i LagSM. Alla grenar räknas således in vid sammanställningen.

Justerat protokoll.pdf
Adobe Acrobat Document 205.7 KB

19/7-2013


Nu ligger funktionärsschemat ute under Tävling

Nedan finner ser du kartan över tävlingsområdet. Klicka på den för att se den i fullstorlek. 


14/7-2013

Uppdaterad verion av ryttarbrev finner du nedan.

RyttarbrevLagSM2013.pdf
Adobe Acrobat Document 469.1 KB

10/7-2013

Startlistor, deltagarlistor och tidsprogram finns nu på 

http://djarfur.se/live/

4/7-2013

28/6-2013

Vi har fått frågor om det går att komma till tävlingsplatsen dagen innan, alltså på lördagen den 20 juli. 
Detta går fint då vi vet att många kommer långväga. Grinden in till området öppnas 15.30 så det går alltså inte att komma in tidigare.
Incheckningen är öppen mellan 16.00-19.30 på lördagen. Kommer du senare än då kommer det att finnas en brevlåda att lägga hästägarförsäkran i. 
Grinden stängs 23.00

Ni kommer att ha tillgång till era boxar redan på lördagen. INGA hästar får gå ute i hage nattetid.

Mer information om incheckning, tider mm kommer så klart i ryttarbrevet. Men fråga på om det är något ni undrar över. 
Inga frågor är för dumma, bara olika svåra att svara på.
 

 

20/6-2013

Hög tid att boka boende under Lag SM!
Du som har planer på att utnyttja vårt erbjudande på Radisson Blu Riverside Hotel måste boka rum senast 28 juni! Sedan kommer hotellet att släppa rummen.

Info om priser och bokningskod finns på Lag SM hemsidan under 
Boende/Hotell

 


19/6-2013

Ni har väl inte missat att vi har en Facebook-sida

Klicka här för att komma dit 

7/6-2013

Hej Alla lagledare!

 

Som ni kanske sett på SIFs hemsida och Facebook, samt på vår LagSM hemsida är nu resultatet av kvalet till årets LagSM klart!

Du ser i bifogad fil om ditt lag är med eller om ni inte nådde riktigt ända fram i år.

 

Håll koll på vår hemsida http://lagsm2013.jimdo.com/  Där hittar du nedanstående info och mycket annat!!

 

 

 

Ni som är lagledare för ett lag som kvalat har nu några saker att göra... LÄS DETTA NOGA!!

 

1. Svara på detta E-mail och bekräfta att ni tänker skicka laget till sommarens tävling. Kanske har det tillkommit orsaker som gör att ni drar er ur, och då har vi lag på kö som gärna tar över den platsen!

Jag vill ha svar senast 10 Juni.

 

2. Anmäl laget via www.icesale.se . Antingen låter ni respektive ryttare anmäla sig själv, eller så fixar du det som lagledare och anmäler samtliga deltagare. Du betalar samtidigt som du anmäler. SISTA DAG FÖR ANMÄLAN ÄR 22 JUNI!!

OBS!! När du anmält skall du få TVÅ bekräftelsemail. Ett från Icesale att du är anmäld och ett från payson att du betalt.

Du SKALL betala "inifrån" icesale. Det finns ryttare som på något vis lyckats logga ur där och loggar in i payson diekt och betalat där, men då fattar inte icesale detta och du blir inte anmäld. Följ alltså proceduren inne i icesale, betala där och se till att du får två bekräftelsemail!!

När du anmäler får du möjlighet att boka box och under valet "Spilta" avser vi en omgång Hö så att ni slipper transportera med er det om ni så önskar. Var noga med att ange lagnamn i avsedd ruta.

I anmälningsavgiften ingår Ryttarfesten för lagmedlemmarna. OM övriga supporters, syskon, föräldrar eller annat vill delta på ryttarfesten kan ni köpa till biljetter under rubriken "Biljetter" i Icesale.

 

3. OM ni vill köpa den officiella LagSM T-shirten så finns även den att köpa under rubriken "Biljett". Lite konstig rubrik kanske, men det blir så mycket lättare att ordna med beställning och betalning den vägen...

Välj modell, Färg och Storlek. Vi kan om ni önskar trycka ryttarens namn och även komplettera med er förenings logga. Maila i så fall detta önskemål till mig, inkl loggan, helst i .eps eller möjligen i .jpg format, så får ni en prisuppgift från oss. Tröjorna delas ut lagvis till lagledaren i samband med incheckningen.

 

 

Väl mött på GHP-Sävebanan i sommar, och för er som hamnade under sträcket, välkomna tillbaka nästa år!!

 

Med vänlig hälsning

Tävlingsledningen / gm Mats Adler

Sekreteriatsansvarig LagSM 2013

tel 0709-566 595

 

Kvalpoäng alla anmälda (1).pdf
Adobe Acrobat Document 73.9 KB

4/6-2013

Tack vare den fantastiska responsen med 21 anmälda ungdomslag till årets Lag-SM, har arrangörerna tillsammans med SIF´s ungdomssektion, beslutat att utöka med 2 extra lag. Det betyder att 14 lag får mötas på Sävebanan i Göteborg den 21-23 juli! Här finns alla föreningars resultat.

Kvalpoäng alla anmälda.pdf
Adobe Acrobat Document 73.9 KB

21/5-2013

Till alla lagledare som vill vara med i Lag-SM 2013!
1. Efter att ni deltagit i en kvaltävling skall ni senast 2 Juni maila in anmälningsblanketten http://www.icelandichorse.se/Portals/0/Medlem/pdf/Kompletteringsanmälan%20lag%20SM%202011.xls till SIF kansli. (Det står Lag-SM 2011, men det spelar ingen roll).

2. Efter detta utser vi vilka 12 lag som kvalat till sommarens final. 

3. När dessa 12 lag är utsedda öppnar vi anmälan i Icesale så att ni kan slutgiltigt betala och anmäla det lag ni avser tävla med i sommar. Det skall vara anmält och betalt Fredag 14 Juni!!

OBS glöm inte att skriva vilken uttagning ni deltagit på. 

29/4-2013

NYA regler för flagglopp 2013!

Flagglopp  (Obs! Dessa regler gäller endast i Sverige på Lag SM och uttagningar till Lag SM)


Banan

Flagglopp ska ridas på rakbana som är minst 200 meter.

Tidtagningen är totalt 200 meter där start och mål för tidtagningen är tydligt markerade, tidtagning sker manuellt alt elektroniskt, för mer info om tidtagning se FIPO/tidtagning passgrenar.

Stationerna ska sitta med 40 meters mellanrum, där första stationen är på 40 meter från startlinjen, andra på 80 meter, tredje på 120 meter och fjärde på 160 meter. Flaggor ska sitta i 1:a resp 3:e stationen och sättas ner i 2:a resp 4:e stationen. Missar man en flagga helt räknas ingen tid. Sätter man i en flagga men den ramlar ur innan ekipaget gått i mål räknas 7 sekunder straff för varje flagga som faller ur hinken.

Flaggorna ska sitta i hinkar på tex spån/torvbalar, tunnor eller liknande. Hinkarna som flaggorna sitter i/ska ner i ska vara till hälften fyllda av sand som är porös och lätt att sätta ner flaggan i så att den står kvar samt lätt att få upp. Ekipagen ska få möjlighet att rida över banan minst en gång före start för att visa hästen banan, de ska dock inte röra stationerna om inte tävlingsledningen uttryckligen tillåter det.

 
Poäng
Poängen räknas ut genom formeln (50,00-t)/3,4 där t = tiden för ekipagets snabbaste löp uttryckt med 2 decimaler. Poängen kan inte bli högre än 10.00 eller lägre än 0.00. Poängen avrundas så som det beskrivs i FIPO.

För att uppnå 10,00 poäng krävs en tid på 16,00 sekunder eller snabbare.

 

29/4-2013

 

Officiella Lag SM tröjan 2013!

Nu har vi bestämt den officiella tröjan för Lag SM 2013!
Vi har valt att satsa på en kvalitetströja och det blir en Funktionspiké i SandTech Dry. Materialet transporterar bort fukt från kroppen snabbare och håller dig torr längre. Ger en skön och behaglig känsla. Snabbtorkande och easy-care behandlad.
Material: 100% polyester. Vikt: 180 gr/m² 
Storlekar: XS S M L XL, både dam och herrmodell.
Tvättråd: 40°.
Tröjan finns i fyra olika färger, se bild.

Vi kommer endast att ha ett begränsat antal tröjor till försäljning på själva tävlingen. Eftersom valmöjligheterna är många pga. färg och storlek, och vi vill att alla verkligen skall få exakt den tröja de vill ha, så kommer vi att ta upp beställningar i förväg. Exakta detaljer om hur det kommer att gå till kommer snart. 

Priset kommer att vara 275:- vid förbeställning och 300:- vid köp på plats.

Vi undersöker också möjligheten för er i lagen att beställa tryck av t ex namn eller laglogga. Separat prislista för det kommer i så fall.

Mer info om storlekar mm finns här: http://www.sandryds.com/Category/62/Product/3528

 

26/4-2013

Uppdaterat:
Camping 

17/4-2013

Nu ligger propositionen ute för Lag-SM 2013

16/4-2013

 

Islandshästklubben Frigg satsar på Lag-SM 

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-skaraborg?video_id=2331291


2/4-2013

 

Viktig info ang Lag SM 2013!

Lag SM 2013 går som tidigare aviserats av stapeln på GHP i Göteborg söndag 21 till tisdag 23 juli i år. Eftersom Göteborg är en populär evenemangsstad har vi fått lägga tävlingen på dessa något udda dagar för att undvika krock med andra evenemang. Detta är viktigt inte minst för att ni, kära tävlnade, skall kunna få ett bra boende!

Tyvärr har vi inte kunnat undvika krocken med Robbie Williams för er som vill anlända dagen innan tävlingen, dvs lördag 20 juli. Hans närvaro gör att det blir både svårare och dyrare med bäddar i Göetborg. Vi har dock lyckats få "paxa" ett antal bäddar enligt följande:

Billigaste alternativet är boende på Dalagärde vandrarhem, ca 15 minuter från GHP. Vi har fått paxa 54 bäddar i 4 och 6-bäddsrum. Dessa är dock endast bokade t o m 30 april, så vill ni ha detta alternativ måste det bokas i tid!

Sedan har vi även fått ett mycket bra erbjudande på det helt nybyggda Hotell Radisson Blu, ca 20 minuter från GHP. Där finns ca 40 bäddar tillgängliga, och dessa kan bokas under en längre period.

Fullständig information om bokning, priser och kontaktuppgifter finns på Lag SM:s hemsida: http://lagsm2013.jimdo.com/

Vi är medvetna om att det inte är optimalt att behöva boka boende långt innan man vet om man kvalat eller ej, men vi hoppas på er förståelse för läget. För övrigt pågår planeringen av tävlingen för fullt och hemsidan fylls på undan för undan. VI ser väldigt mycket fram emot sommarens tävling och att få träffa alla duktiga ungdomar och engagerade föräldrar och lagledare! Varmt välkomna!

MVH Tävlingskommittén för Lag SM 2013

26/2-2013

I år kommer Junior SM att hållas samtidigt som "vanliga" SM, vilket gör att vi kan koncentrera oss stenhårt på årets Lag-SM.
Precis som förra året kommer tävlingen att hållas på Göteborgs horse park, Säve.
Vi har fått ett ok från Göteborgs Galopp om att hyra deras boxar även i år, woho!

Årets tävlingsledare heter Ulrika Persson, medlem i förra årets vinnande klubb: DJARFUR!!
Till sin hjälp har Ulrika och Djarfur: Jór, Gauti, Vaengur och Kongur.

"Flickorna i köket" ställer upp i år igen så att vi säkert inte går hungriga eller sötsugna.

Mer information kommer snart.  

25/6-2013

Djarfur vann LagSM 2012 och är därför huvudarrangör för LagSM 2013!

Vi kommer att få hjälp av andra föreningar i Vestur med Jór, Gauti, Vaengur och Kongur i spetsen.

Tävlingskommittén har nu beslutat att tävlingen kommer att hållas Söndag till Tisdag 21-23 Juli. Detta något udda val av tävlingsdagar beror på Gothia Cup och tävlingar på Göteborgs galoppbana. Vi måste kunna erbjuda vettigt boende både för tävlande och hästar.

 

Välkomna alla tävlingssugna ungdommar!!